fredag 28. mars 2014

Påskesokker 2013

I know ;-) Men sokkene ble påbegynt ved vinterferien ifjor og skulle bli ferdig til påske. Og i fjor var dagen i dag Skjærtorsdag. 




Utgangspkt for sokkene er mønsteret 
Et sokkemysterium av Bitta Mikkelborg på facebook høsten 2012, 
og det finnes også med i boka hennes. 
Veldig kjekt mønster å strikke.

Jeg har strikket i Fabel på pinner 2,5 
og det var fargen som ga meg navnet. 
Men det kunne ikke være hjerter, 
så det ble påskeharer fra et Dropsmønster på sokkene. 
Det ble strikket litt utpå foten på begge og så ble det helt stopp. 
Helt til februar og VIPS så ble de ferdig. 
En hare på hver sokk har fått litt pynt.

Så nå ligger de pent og venter på påske . . . . . . . . .

5 kommentarer:

Livihus sa...

Hei, Karna!

Tusen takk for besøk og trivelig kommentar på bloggen min :)
For noen herlige påskesokker du har strikket! Og jammen har du produsert mye annet fint også - takk for inspirasjon!

Og god helg :)

Liv Iren

Mira sa...

Men da blei dei jo ferdig til påske da ;-)
denne påsken og i god tid.

Fine, påskesokker, humm det har eg ikkje.

God helg! Klem,

Grete sa...

Takk for koselig kommentar på min blogg!
Sokkene dine ble ferdige til påske, og så flotte som de er! Slike sokker ville jeg ikke hatt hjerte til å bruke, bare sitte foran peisen med dem på føttene!
God helg!

Sylvia sa...

Hei Karna
Ja, det var virkelig lenge siden......så morro å se deg igjen. Og jammen strikker du mange jakker. Jeg kjenner meg igjen, for jeg er svak for jakker, jeg også. MEN i det siste har jeg strikket tre gensere, ikke verst!!!!
Flotte sokker, og godt de ble ferdige ...omsider. Jeg er slik med sokker jeg også. Men i år skal det være et par sokker pr mnd.
Ha en riktig god helg.

Siddis back home sa...

De ble jo riktig så flotte!