søndag 20. april 2008

Litt av hvert

Det ble invitert til sykveld på hb sist fredag, og det var sying av vennskapsugler som stod på programmet. Mønsteret kom på mail om fredagskvelden, og de var kjekke å sy. Jeg har sydd 4 ugler, og det er rart å se hvordan personligheten forandrer seg med knappene. Koselig var det å sitte og rote i en iseske med gamle knapper med mye historie.
Her er de; den til venstre har nettopp vekket, og den til høgre sover. Den i midten følger med om hva som skjer. Se også her.
Jeg har sydd mere, men ikke tatt bilde så det kommer.

Ellers så går det i litt strikking, og jeg tror jeg kan si at jeg har dilla på sokker. På hb er det flere som strikker sommarstunikaer mm, og jeg synes den ene etter den andre er finere. Men hva strikker jeg, jo sokker.
Her det to par ferdige til. Begge er med "blueberry waffel"; et par i str herre og et par til den d.y. Hun synes det er kjempetøff et de ikke er like, så det er ikke så mye som skal til.




Til slutt litt vårlig, fant denne oppskriften via ravelry, og garndama mi hadde irrgrønn bomullgarn i restekassa. Så jeg strikket en og gav bort, min hemmelig venn i februar fikk mønster/garn og endelig fikk jeg ferdig min.
Nå prøves den i bruk, spennende. Mannen trodde det var noe til vask. Jeg har nok bomull i egnet tykkelse (se tidligere innlegg) til å få prøvd ut å strikke vaskekluter.

4 kommentarer:

Sommerfuglen sa...

Så søte ugler!
Ønsker deg en fin uke

Ninne sa...

Takk for koselig kommentar, Karma!Så søte ugler du har sydd!! Helt herlige!

Torunn Skjærstad Moen sa...

Tusen takk for hyggelig melding i bloggen min. De uglene er jo helt herlige! Med hilsen fra asterix.

Anonym sa...

Så var nok ei uke over og det er snart helg. Eg er på min ukentlige God Helg bloggbesøktur, og ønsker deg ei fin helg.
Klem fra Ronille