onsdag 3. desember 2008

Advent



Advent kom til oss sist søndag, men kalender og nisse dukker ikke opp før den 1.desember.
Adventskalenderen er "min", sydd av mamma for frihånd (utfra et lite broderihefte med julemønster) for ca 35 år siden. Glemmer aldri første gangen den var opp, da ble lille pakka på den 24. byttet ut med ei stor pakke i løpet av natta. Det var også rart å ha slik kalender da, for ingen av vennene mine hadde. Har dessverre ikke sydd/laget til mine egne barn, har vist et påbegynt prosjekt et sted. Så vi bruker denne, med fast plass hvert år.
Nissen kommer til oss om natta til den 1.desember og tar på plass på sofaryggen. Han følger med på at alle er snille og greie fram til den 24., og da flytter han videre. Det er en ordenlig gardsnisse, med lusegenser og nikkers.
Ønsker alle som er innom ei god adventstid.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååå for en herlig kalender.

Klem

Hage og Foto entusiast sa...

Kjempefin kalender. Moro med slike minner. Ikke fortvil over at du ikke har fått lagd til dine barn enda. Plutselig en dag får du inspirasjonen over deg..:)

Unknown sa...

Stikker innom og ønsker deg og fammilien en flott adventstid..
Kan du hvære så snill og hilse garsnissen din og si jeg har hvært snill i år..( den har ikke dukket opp her i år og jeg begynner og bli bekymret)

Masse førjulsklemmer til deg fra meg :-)