lørdag 14. februar 2009

En gnistrende vinterdag

Da er det helg igjen, ei helg som står i transportør/dugnadstegnet som uka forøvrig også har gjort. Fortsatt kaldt, men et fantastisk fint vintervær. Får slik vinterferiefølelse her på dagtid, og det er til neste uke her.

Og endelig kommer det oppdatering på SYLVI/dånekåpa fra hb.
Jeg er nå ferdig med framstykkene og bakstykket m/blomster.

Skal nå skylle den opp og blokke, og der er jeg litt på tenkestadiet hvordan den operasjonen skal gjennomføres.
Det har vært utrolig moro å strikke bakstykket, så da jeg var innom biblioteket her om dagen fant jeg ”Strikk i vikingmønster” ev elsebeth lavold. Ei bok med utrolig mye fine fletter og bakgrunn/historikk for det.
At det er flere som synes SYLVI er god er ikke tvil om.


Uka’s sokkepar, dvs egentlig sist uke, det er det 6. sokkeparet jeg viser og vi er snart ferdig med den 7. uka. Med så kaldt som det har vært kom jeg endelig i gang med å stikke Kate’s koselige sokker som nattsokker. Strikket de som julegave til ei venninne i 07, og skulle strikke til meg selv like etterpå............



De er strikket i 1 tråd tykk alpakka og 1 tråd Senja på pinne 6. D.e fikk paret sammen med denne lille veska i lappeteknikk til å ha litt undertøy med mer i, tenkte det kunne være kjekt når en er på skihelg.

Ønsker alle som er innom ei fortsatt fin helg og god vinterferie til dere som har det.





11 kommentarer:

Ida sa...

Den jakka der er så utruleg fin!!!

Hannes hage sa...

Den kåpen, den er bare såå lekker! Blir helt imponert over at det går ann å strikke noe slikt. Det vakre mønsteret! God vinterferie til deg, enda en uke til vi får det.

Tovepia sa...

Utrolig fin, ryggen var jo et kunstverk! God vinterferie til deg også!

Anonym sa...

Jakken din blir virkelig helt toppers! Herlig farge som gjør at de flotte blomstene og bladene kommer godt fram.

Anonym sa...

Sylvi blir lekker i rødt! Det er jo en kåpe som absolutt tåler en farge som synes i terrenget.

Ha en fin søndag! :o)

Anlen sa...

Dånekåpe er absolutt det rette namnet på den kåpa! Eg vil dåne både fordi jakka er flott, og fordi eg er så imponert over at nokon orkar å strikke den....

Anonym sa...

Så herlig kåpa di blir! Rødt er absolutt en favoritt! Godt å se at den kler lys pels ;-)

Ha en fin uke!

Rekkehuset sa...

Hei, Sylvi'n din blir kjempefin! Den er skikkelig tøff i rødt (bare jeg som feiget og tok grått...). Lykke til med innspurten! Hjertelig hilsen Hanne.

Inger sa...

Den dånekåpa er bare rålekker! Gleder meg til å se den ferdig! Skulle ønske jeg våget meg på den jeg også, men tror nok ikke det...

Hage og Foto entusiast sa...

OI så fin den blir. Så flink du er til å strikke jevnt. De flettene ser jo bare så perfekte ut :) Gleder meg til å se den ferdig.
Er såvidt i gang selv. Ble bitt av basillen og iallefall nå når jeg har startet å strikke den. Ha en fin vinterferie.

Fru Keilegavlen sa...

Så herleg katt! Og WOW for ein jobb med den kåpa,- eg er heilt imponert!