torsdag 26. november 2009

Pulsvarmere til besvær

Fikk se hos garndamen etpar superenkle pulsvarmere, strikket i 1 nøste Sandnes Alpakka og pinner 4. Lagt opp 44 masker og strikket 3 omg rett / 3 omg rett til garnet var slutt. Det var kjempegode på og jeg kom på at jeg hadde nesten et helt restenøste fra mitt første strikkprosjekt i nyere strikketid. La fredig opp og strikket i veg, prøvde og NEI! jeg skulle ikke ha 1 pulsvarmer og foldede hender. Rekte opp og forsøkte meg fram. På det 5. forsøket ble det klaff; 36 m og pinne 4. 

Her med en enkel halsvarmer i Eskimo ( 19 m, 2 r og 2 vr, 2 knapphull e 3 cm over 2 m og strikk/fell når garnet er slutt. 2 tøffe knapper og rynk litt sammen i enden ved isying knappene).

5 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

God du fikk det til, for dette ble jo lekkert! Du-jeg har slettet kommentaren du la igjen i min blogg hvor du la igjen mailadressen din. Tenkte det var greit å ikke ha adressen liggende der :-)

Maret sa...

Så flott da, og heilt sikkert varmt og godt.
Sette på forrige innlegg kunne eg tenke meg å kopiere..

Ha ein fin kveld.

bodil sa...

Hei.Kjempe fine pulsvarmere.Nydelige farger.Du er kjempe flink.Ha en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil..

Gamleheksa sa...

Kjempefine ble de jo da. Godt og varmt. Sitter med noen DSA-garn på meg nå. Har blitt avhengig av pulsvarmere og det er blogginga som har skylda :)
Snakkes :D

Røsslyng sa...

Pulsvarmerne ble jo bra til slutt og fargene i halsvarmeren var nydelige
Ha en trivelig helg!