tirsdag 3. mai 2011

Jeg har tryllet . . . .

. . . . .  nesten

Oppskrifta jeg brukte var som så

- et tynn bluse fra i fjor, kjøpt billig og dum i fasongen
- klippet den fra hverandre i brede biter; delte ryggen i to på langs og ermene som var vide på tvers. Klippet vekk alle kanter mm og sydde så sammen igjen bitenr på overlock
- lengden ble ca 3 m og bredden varierte fra 15 cm på det smaleste til 35 cm
- sydde m overlock rundt helstykket
- jeg hadde ikke noe pyntestrikk, så en daff strikk fra en stor rull gjorde jobben sydd på med oppdelt sikksakk
- først på midten, så langs kantene 

og vips 

boblet "silke"skjerf klart for våren

(jakkene er fra 1/2 av rødpris)

Utgangspunkt og ide fant jeg hos Ellen Sand

6 kommentarer:

janses.blogspot.com sa...

Dette var jammen meg lurt og lekkert. skal notere meg bak øret :-) Ha en fin kveld. Janse

Tovepia sa...

Så smart og fint!!
Alltid godt å finne nye bruksområder for klær som ikke ble som de skulle:)
Skal merke meg dette tipset!!
Klem fra meg;)

Vibekes lille ullne sa...

Simsalabim! Du kan jo trylle! Kjempefin redesign av bluse som sikkert ikke ville blitt brukt i sin gamle fasong. Det ble riktig lekkert som skjerf! :)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Veldig bra tryllet!! Et sommerlig og anvendelig skjerf. Selv får jeg snart originalen i posten, kjøpt på Ellens innsamlingsaksjon. Gleder meg!

Felisi sa...

Skikkelig lekkert skjerf! Også så mye annet fint du har laget, både av søm og omsøm. Jeg er håpløs med gamle klær, greier ikke se at de kan bli noe annet i det hele tatt...
Herlige Clobbere også, særlig de cerise og orange ;)

I drømmeslottet sa...

Flott skjerf du har laget!! Ser du skriver om jakkene, hvor er de på salg hen?