søndag 3. juli 2011

"Huldrestemning" - et utilsiktet dobbelt rammelim prosjekt

altså det 2. prosjekt med rammelim

Tenkte å lage veske etter dette mønsteret inne hos lise, mønsteret var tidligere tegnet på opp på voksbuk og var klart.

Utgangspunkt var ei vid linbuke og det andre rammelim bilde (mørkt og på syntetisk stoff).



Som innerstoff ble det valgt den ene siden fra et ikke brukt svart/hvitt dynetrekk, den hvite siden litt svart mønster. I tillegg klipper jeg alltid av lommene, de er kjekke å bruke videre. Altså er dus og rolig veske i fargene.
Som litt ekstra pynt til rammelimbilde som ble beskjært og lagt plast over, fant jeg ut å ha noen hekleblomster i knallrosa. 


her fra prøvestadiet, det er lik farge rund baut

Men så skjer det noe . . .
VIPS det er en huldrestemning rundt bilde  . . .



og det dukket opp en krone i det motsatte hjørnet.
Den ble tegnet med rammelin og pålagt gull/kobber når det var blankt og rester av litt feiltegning ble en fin effekt med litt glans.

PS! Glemte å nevne at det også ble lagt ned kremgyldne perler i krona som ble sydd fast etterpå, i tillegg små gråsvarte i blomstermidten.
Og symbolikken er at det ikke er 3 ting som i eventyrene ,-)

 

4 kommentarer:

Havfruen sa...

Jøss.....tryll tryll sier jeg bare...ble knall!!!
Nyt søndagen, klem fra meg:)

lise sa...

Kjempestilig!

Jeg lyktes aldri helt med den blad-shoppingen min i London, men jeg har i alle fall med et hekleblad jeg likte, og det er det du som skal få. Om du vil. ;-)

Velkommen til min kreative verden sa...

Så tøft det ble. Det er nesten som å trylle,.....og så blir det så kreativt, for man må tenke litt annerledes. Herlig!

EllenSand sa...

Stilig nett.
Ellen :)