fredag 3. februar 2012

Strikkemagi

I forbindelse med temming av sokketrollet og min veg til å finne min favoritt strikkesokk, er det tå-opp med kilehæl på 2 rundpinner som er vinneren.

Og det er den kilehælen som er det mest fantastiske ved strikking jeg hittil har gjort. Å se hvordan sokken svinger 90 grader med wrap&turn, og lager en perfekt hæl er helt utrolig magisk!!! Jeg må beundre det hver eneste gang!


Og siden det er rundet enda en sånn hæl igjen (2 faktisk) og Mannen har hørt det minst 3-siffret-antall-ganger hvor fantastisk jeg synes det er, skal dere få høre det i stede og se det på disse sukkertøysokkene ,-)


Et par mønstertips for de som vil prøve;







Tusen takk for svar på forrige innlegg,
jeg fortsetter som før og svarer hos dere som er innom og hilser på

6 kommentarer:

EllenSand sa...

At du i det hele tatt klarer å strikke med fem pinner, er magi, spør du meg. Nydelig garn.
Ellen :D

Solveig sa...

Tusen takk, lenge siden jeg har strikket dem selv. Må kanskje hive meg rundt og legge opp til et par. Fine farger på garnet ditt.

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Sokkene ser kjempefine ut! Og ingenting er som hjemmestrikkede sokker, men det er ikke mye jeg gjør av det dessverre. Men har notert oppskriften i pinterest - hadde vært gøy å prøve den!

Vibekes lille ullne sa...

Nå blir jeg nesten fristet til å starte opp med de svarte mannesokkene mine, siden du er så begeistret for hælen. Blir jo nysgjerrig! Herlig farge på dine sokker og takk for mønstertips.

God helg! :)

Monstermønster sa...

Det er deilig når det løsner! Jeg har gått fra sokk er kjedelig til at sokk er jommen kjekt, og det er mest pga tåopp.

Ingenting er som hjemmestrikka sokker, heldige mottagere!

mimouna sa...

Utrolig gøy å knekke slike koder. Solsokkene er fine, og tå-opp er i grunnen et supert konsept. Da får man nesten aldri for lite garn og kan bruke opp alt.

God helg. :)