lørdag 6. februar 2010

Rapport fra kjøkkenbordet

Hadde jeg vist hva som ventet uka etter at jeg tok med symaskinen ut, tror jeg at jeg hadde gått i hi. Det  meste er oppsummert under innlegget med bokstaven S. I tillegg ble det dårlig matstell, for jeg hadde jo inntatt kjøkkenbordet.


Her er fortsettelsen på det jeg sydde på sylørdagen, det kan nesten kalles scrapbooking med stoff og er skikkelig artig fordi en har muligheter til å bygge/endre på undervegs. Og blir ikke lappen slik en hadde tenkt, er ikke hele arbeidet ødelagt. Håndskrift med symaskin krever imidlertid litt mere trening. Bitene skal når det blir ferdig sys på et hvitt stoff og settes i ramme.

Med symaskin framme, dukket det opp mere. Såkalte "hjertekjoler" er jo veldig populære for tiden, så med lånt mønster, fleece fra arkivet durte jeg i veg og det ble bruk/oppspretting/veldig fornøgd ,-)

7 kommentarer:

Tovepia sa...

Kjempeflott kjole!! Du er flink til å sy!

Ha en flott kveld og klem fra meg;)

Havfruen sa...

Du KAN og sy...flott kjole:)

Nyt kvelden, klem fra meg:)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Kjempeflott. Nå er det NESTEN så jeg sjekker om det er liv i symaskina mi også. Jeg har vært nokså lei den i mange år etter kraftig overdose, men alt går seg til.

God søndag.

Anonym sa...

Så fin kjole, og "scrappinga" kommer også til å bli flott! Jeg kan overhode ikke å sy, og blir så imponert over dere som kan det! Keep up the good work! Og god søndag til deg! Klem**

Anonym sa...

Hei.Kjempe nydelig skjole.Er jo veldig populært nå med kjole med hjerte på.Nydelig.Ha en kjempe fin Søndag.Klem fra Bodil..

mimouna sa...

Så fine ting du syr!

Kjenner til det der med ting utover hele bordet ja. Mye derfor jeg IKKE syr mer, jeg har en treåring som "hjelper" meg med å "rydde" og som liker gasspedaler....

Ha en fin søndag!

Hanne sa...

Så morsom søm-scrapping!

Og en flott kjole. Jeg har også lyst til å sy noe sånt, men må finne tak i et egnet mønster først.