tirsdag 15. februar 2011

At det skal gå ann å vara så treg.......

Denne kåpa ble påbegynt her, september 2009!!
Var ferdig strikket før jeg begynte på den røde jakka, dvs april 2010.
Ble blokket i september 2010 og dårlig samvittighet fordi jeg ikke orket å montere. Da tida nærmet seg jul bestemte jeg meg for at den fikk vente til nytt år og lysere tider. Så sist helg skjedde det !!!!
Sist helg fant jeg ikke igjen mønsteret, og jeg måtte ha lys . . .

Strikket helt etter mønster, str M (tror jeg) og pinne 5 el 6.
Det har gått med ca 700 gr Pt3 i lys grå. 
Vanskelig å huske noen tall, det er jo så lenge siden.
Heklet kant rundt halsen og forstykkende, men foreløpig ikke langs erme og nederst. Blir litt TOO MUCH tror jeg, men skal prøve en picotkantsenere.
5 litt blanke knapper fra arkivet.

Kjempefornøgd!! God og varm og liker så godt typen garn. 
Egentlig hadde jeg tenkt å strikke en Sylvi, så de nederste mansjettene er klare ,-)



Neste jakke prosjekt er i tankene, den skal jeg strikke ovenfra og ned ,-)

6 kommentarer:

Vibekes lille ullne sa...

Bedre sent enn aldri og den som venter på noe godt osv. Kjempefin ble den! Sikkert deilig at den er så god og lang! :)

Havfruen sa...

Åh...fy søren den var stilig!!! Enda bra du fikk montert og kan si "ferdig"!! Riktig så flott!!
Da er du klar for et nytt prosjekt skjønner jeg:)
Lykke til, klem fra meg:)

Unknown sa...

Denne var helt super. Du kommer sikkert til å bruke den mye. :))

mimouna sa...

Den ble jo ferdig til slutt, og det er det viktigste. Ser ut som et deilig plagg, både fin og varm. Og så er den jo helt ny og ubrukt også. ;o)

Supert med slike kåper/lange jakker inne nå om vinteren og ute til våren.

Tovepia sa...

Skikkelig stilig kåpe!! Godt når slike produkter som har ligget en stund blir ferdigstilt:) Har et selv for øyeblikket som bare ligger der:O)
ha en fin dag, klem fra meg;)

Anonym sa...

Hei.Så flink du er.Den var virkelig kjempe fin.Den likte jeg veldig godt.Nydelig.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.