tirsdag 13. desember 2011

Kalendergave/adventsgave, og en desemberoppdatering


Disse halsene i Andes ble en kalender-/adventsgave til jentene, 
for med store barn i huset er ikke kalender i like stor fokus som tidligere.
De strikket på pinne 9, og henholdsvis 124/140 masker 2 rett, 2 vrang.
Det gikk med 1/1,5 nøste til passe bredde.
Veldig gode og myke, de bleke fargene i Andes er det i forhold til de sterke.
Lua herfra passet nesten i fargen på den største halsen, så da ble det en duo.



Og til meg selv ble det en julerød variant av yndlingshalsen


Riktig rødfarge på halsen her,til høgre og den gorde seg til den gråe jakka
(beklager det dårlige bilde; rødfargen på halsen er i mellom de to som er i jakka og så gjørde halsen for halsen )

OG det er nok flere som får noe i Andes til jul ;-)




Da nærmer jula seg med stormskritt. 
Snø kom og går igjen i disse dager og etterlater seg hålke.
Status ellers er det halvt år uten luktesans og dårlig smak, 
så til jula 2011 blir det ikke den store julekakebakebaksten.

Men en posjon saltemandler er unnagjort i dobbel forstand, og anbefales.
Se oppskrift her

En annen ting jeg har prøvd meg på er sylte av ribbe, hørte i fjor om at en kunne lage av ribbe i brødform.  Jeg brukte som utgangspkt denne oppskrifta.
Har smakt (ha ha ha) og har noen erfaringer til neste gang, 
for dette skal gjøres flere ganger.

6 kommentarer:

Sidselsidserk sa...

Uten lukte- og smakssans, ja det må by på endel utfordringer. Du slipper unna mye "skitlukt", men det veier nok ikke opp:-) Jeg håper det er noe som går over, men samtidig så vet jeg at vi mennesker er gode på å tilpasse oss ulike plager.

Sånn bare til opplysning så brukes sjalet / skjerfet daglig og jeg takker nok en gang.

Ønsker deg en fortsatt fin uke i sludd og snø og det som verre er, klem herfra

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så flittig du er, med eller uten smak.
Håper du kom deg velberget hjem på holka. Den er ikke mangelvare her heller.

Zopp Design sa...

Ønsker deg en riktig god jul og et kreativt nytt år.

I morgen er det trekning i vårt store julelotteri, så ta turen innom da vel. :-D

Bestemor Drillo sa...

Det var flotte kalendergaver!
Ønsker deg en herlig adventsuke!
Klem fra bestemor!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Fine halser og veldig fin lue! Ha en finfin dag!

Jorunn S. sa...

Kjempefin blogg du har. Skal følge deg fra bloggen min og gleder meg til inspirasjon i 2012. I romjula tenker å hekle halsvarmer. God idè og et veldig overkommelig prosjekt!