tirsdag 28. februar 2012

Fyrverkeri !!!

Og jeg kjenner jeg blir glad av å se på denne tunikakjolen



Den er sydd av dette mønsteret fra Stof og Stil


og denne gangen greide jeg å få wienerleggene riktig vei

Men jeg hadde bare 1,5 m med tynn cordfløyel og ville ha den litt lengre
Først tenkte jeg å ta bærestykket i annet stoff og kutte ut leggene
men det fikk jeg liksom ikke til å stemme oppi hodet mitt.

Så jeg gikk for å det til !

Ryggen er med søm midt bak, den svingte jeg litt og kuttet ut innsnittene

Midtbiten foran med leggene er også av 2 biter
der har jeg gjemt bort sømmen i stikninger på knappestolpen

Sidestykkene foran tok jeg på tvers av cordføyelen

Skråbånd til rundt halsen er laget på samme som her

Glidelås i siden for lettere på/av pga cordfløyel

Båndene til knyting er laget av rester, 
kjekt med mønster i stoffet da synes ikke skjøter så godt
De ble ikke vrangsydd, men sømmonn strøket inn og festet med stikninger.

Alle bitene er overlooket med rød tråd på forhånd (tok ikke sååå lang tid å tre den om den maskinen ,-) og så har jeg vært flink til å presse etter hvert (fort gjort å bli for ivrig). Trenger jeg å si jeg er fornøgd . . . . . . . . . . . 

er antrekket fullkomment!




ps! Veldig godt fornøgd med mønsteret og den første jeg laget. Ble faktisk overrasket at det var i begynnelsen av juni jeg laget den, men nå skal det ble flere. Kjekt med aase.

10 kommentarer:

Bea sa...

Flotte farger å bli glad av!
Og så kreativ du har vært for å få stoffet til å strekke til! Superflink! Med det lilla tilbehøret vil jeg tro du er helt "smashing" :)
Klem Beate

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så bra du fikk det til, for denne tunika'en ble kjempefin! Skikkelige gladfarger! Og takk for super tips om skråbånd-laging. Har alltid hatt lyst til å lage skråbånd selv, men synes det går så utrolig med stoff. Denne måten må jeg få prøvd! Ha en fin dag!

Tovepia sa...

Du har blitt rene skredderen, og denne var kjempefin!! Likte fargene, og i fløyel er den jo god og myk også. Du inspirerer til å sy, men all den endringa på mønsteret, det er for viderekommende:O))
Ha en god dag, klem fra mæ;)

Havfruen sa...

Oi...dette var virkelig ti lå bli glad av:) Tøffe farger:)
Velkommen til Aase:))
Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Grete sa...

SÅ flott kjole! Jeg blir glad av å se den, tenk da å ha den på!

Bea sa...

Jepp, første helga i juni:)
Beate

Anita Tørmoen sa...

Din tunika ble flott, og stoffet er virkelig friskt og fint:)

Helle sa...

Skikkelige gladfarger i tunikaen. har ikke forsøkt meg på mønstre fra Stoff og Stil. har innbilt meg at de ikke er så gjennomarbeidet, men her kan jeg ta skikkelig feil. Blir veldig i tvil om mine antagelser når jeg ser tunikaen din nå. Men er det ikke gøy når du får til noe så fint ut av nesten ingenting?

annepå(vest)landet sa...

Takk for koselig besøk på bloggen min:) Ser at det er flere enn jeg som er glad i knalle farger;)Herlig! Kos deg med tunikaen din:)

Edny sine puslerier sa...

Så fin og frisk den var;) Jeg kom innom bloggen din i dag, og her liker jeg meg;)