onsdag 1. juni 2011

Gammelt stoff og ei t-skjorte

Jeg har lenge hatt lyst til å gjøre noe med ei kremhvit t-skjorte med bruntgrått mønster med litt rødt i på forsiden (glemte dessverre å ta bilde av den). 
I tillegg har jeg hatt noe grått jersystoff med store hvite og RUSTRØDE prikker, kjøpt på Stoff og Stil for 18 år siden. Har slitt med å bruke det, også RUSTRØDT! a, og har aldri skjønt hvorfor jeg kjøpte 2 m av det og bare 1 m av noe med små blomster. Uansett, det har gjort tjenste som en halloween"kappe".


Ermene ble klippet mest mulig av t-skjorta, det fine forsiden av t-skjorta på høgre arm og den hvite venstre (baksiden av t-skjorta) ble pyntet med litt tekst fra forsiden på t-skjorta.

Og slik ble resultatet.

Brukte det todelte kjolemønsteret og standard arm.
Klippet også av linningen rundt halskanten og brukte om igjen. Måtte sette inn en bit på bakskjørtet pga tidligere bruk, men det går greit i grått. Rund lomme med litt pynt og tilslutt ble skjørtet klippet i buet. 
For noe kjole er ikke fargene, men veldig greit som tunika til bukse.

9 kommentarer:

Velkommen til min kreative verden sa...

Så bra! Morsomt. Dette minner meg om deisgual, bare enda finere: ) Du setter bildene dine fint sammen.

Tovepia sa...

Virkelig flott! Så flink du er til å skape nye plagg!
jeg gjemmer på så mye i håp om jeg skal kunne gjøre dette en dag;)
Ha ei fin helg, klem fra meg;)

Anita Tørmoen sa...

Så flott resultat! Fint med gjenbruk:)

Anonym sa...

Hei.Kjempe stilig.Du er så kreativ kjempe flink.Jeg har noe til deg på bloggen min.Kan du sende din addresse på min e post bodilcu@hotmail.com Ønsker deg en riktig fin kveld.Klem fra Bodil.

EllenSand sa...

Det ble jo stilig, jo! Herlig med de ermene.
Ellen :)

Bestemor Drillo sa...

Du er jammen en kreativ dame!
Dette var orginalt og morsomt!
Ha en fin helg! Klem!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Tøft! Stoff går jo ikke ut på dato, kult med et som har ventet på det rette prosjektet i 18 år.

Takk for vintips hos meg, noterer meg det. Betyr at man må åpne en flaske med hvitvin også, ikke dumt for rødt og hvit går fint, har jeg hørt....eller hvordan var det? Vin og øl blir krøll...

Ellemeller sa...

So kult det vart! Her inne har eg ikkje vore før og no skal eg nyte ein kaffekopp og bla meg bakover i bloggen din:)
Takk:)

Villblomsten sa...

Gjennbruk like jeg :-)
stoff som vi har kjøpt og ikke bruker - det er bra det er flere enn meg som har det slik :-)