mandag 13. juni 2011

spennende ting på gang, del 3

Resultat og fakta

Eget tatt bilde, speilvendt i PhotoScape, skrevet ut på fargelaser og lagt på vanlig bomullslerret som er lite brukt.

Bilde fra nettet, opprinnelig i farger men kjørt ut på vanlig laser
og lagt på en bit sikkkelig syntetisk. Det er selve bilde som ble for mørkt, sammen med kanskje litt for lite tid i vannet som gjør at nederste bit er dårlig.

Bilde lånt fra NRK, skrevet ut på fargelaser og lagt på en bit med gammelt bomullslaken (litt grovt).
Det nydeligste resultatet.

Også et fargebilde fra nettet, kjørt ut på laser og lagt på en bit av godt brukt bomullslaken (litt tynt).

De to siste er jo absolutt de beste, både fordi jeg strøk godt langs kantene og lot de ligge lenge i vann. I tillegg ser jeg at tynnere stoff er kanskje bedre.

Kjempekjekt å bruke, til å overføre hva som helst til pynt på hva som helst og som utgangpkt for noe mer (det siste bilde er helt nydelig i gråtonene, tenkt på det på ei pute sammen med litt lin ,-)
YOU NAME IT når det gjelder muligheter.
Den eneste begrensningen er ditt hode ,-)

Det tar heller ikke lang tid å bruke det.

Til bildebehandlig bruker jeg PhotoScape som er fritt og enkelt å bruke.

Kommer tilbake med bruk av resultatet.

ps! alt dette har jeg funnet ut selv og er ikke sponset på noen som helst måte

6 kommentarer:

Tovepia sa...

Jeg må bare finne tid til å prøve dette, for det ser virkelig morsomt ut!
Takk for tips og inspirasjon!

Unknown sa...

Så fint det var. Har liksom ikk forstått bruken før, men tror jeg forstår det nå. :))

Anita Tørmoen sa...

Det blir gøy å se hva du skal lage:)

Velkommen til min kreative verden sa...

wow, så bra: )

Sidselsidserk sa...

Enig med de andre - dette ser morsomt ut og ikke minst muligheten til å lage en personlig gave.

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Har lenge hatt lyst til å prøve rammelim, ser gøy ut! Kanskje på tide å få gjort det snart...