tirsdag 13. juli 2010

Rose på ball, nesten ,-)

Endelig! har jeg fått gjort noe med en enkel standkjole kjøpt for snart x år siden på Nærbø ,-)
Denne hadde slike nydelige dype roser på hvitt og med inspirasjon fra div Tine Solheim har jeg tenkt mange utgaver. Da jeg kom over dyp rød "strecht"fløyel så var planen klar ,-) 
Nå viste det seg at det midt på måtte taes litt hensyn til, slik at det i sidene ble sydd inn hvit stoff for å få plass.....


Mønster fra Ottobre, MEGET modifisert.
Tynt forstoff i skjørtet og litt strikk i livet for fasong.
Som pynt ble det avklipp; en lang bit, tynn på midten og bred ytterst = 
sløyfe på bringa
Så nå er jeg klar for en hagefest......

3 kommentarer:

Tovepia sa...

Den ble rålekker!! Så flotte farger! Artig å kunne gjøre om en kjole til en bedre utgave, du har vært flink!

Håper du har sol og kan bruke den, for her er det regnkappe og sydvest som gjelder:D
Nattaklem fra meg;)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så flott!!!! Ikke helt egnet til sykkeltur kanskje, men....

Felisi sa...

Lekker kjole! La oss få se den på også da :)

Og den grønne jakken litt lenger ned gjorde seg virkelig mye bedre som vest, den ble knallfin! Selv om det ser ut for at du snart må finne på noe annet enn vester å strikke... ;)