torsdag 26. november 2009

J er ukas bokstav

Nå kjenner jeg at det begynner å bli litt vanskeligere å finne den lette, gode, smarte bokstavfortolkningen. Det er kanskje litt som den vanskelig 2. runden på en 1500 m uten at jeg har annen erfaringa enn hørt om det. Men jeg hadde gym på gamle Bislett da jeg gikk på ungdomsskolen. At jeg i tillegg er aktiv motstander av julefeiring i november, er alt det utelukket. Januar hadde jo vært en mulighet, men det er jo ikke annet enn en måned på kalenderen.


Så det blir J for jeger

og det er ikke jeger'n det er henvist til under E








21 kommentarer:

Petunia sa...

De er dyktige jegere disse kattene våre. Jeg trodde jeg hadde hengt opp fuglematen helt trygt slik at kattene ikke klarte å rekke småfuglene. Men jeg har reddet et par fugler allerede.

Lise H sa...

Kjempefin bildeserie :)!

Maria sa...

Fina bilder på katten. Katter är skickliga jägare.
Trevlig helg!

Anonym sa...

Så fin collage av en vakker katt! De er flinke jegere, ja - så det var et godt valg! Ha ei fin helg!

Anonym sa...

Hei.Nydelig katte bilder.Håper att det ble mus på katta.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil..

Anonym sa...

De er ganske greie, kattene, når de bidrar til å fylle familiens spiskammer ;-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Flott jeger. de er utrolig elegante disse firbeinte jegerne. Og så har de instinktene inntakte. Ha en fin fredag. I morgen blir det "alvor" hehe.

Rimkogeren sa...

Uha - Godt jeg ikke er mus.

Mia sa...

Jag har ingen jägare själv, men det har grannen, tack och lov för i våras hade vi mus, då var han välkommen på jakt ska jag lova :)

Elisabeth sa...

e-he, selv tok jeg Jegerprøven i 1998, men har kun vært på jakt en gang ;-) Interessen var ikke så stor som jeg håpet på...

God helg!

Turid Holm Flaa sa...

Dette er en ekte jeger :-) Bra og fornøyelig temavalg.

Anonym sa...

Håper den fant noe godt til slutt! Nydelige bilder av en flott jeger.
Ha en riktig god helg til deg og jegeren din.

Ruth sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar. Jeg fant jo bloggen din også da og det er alltid spennende.
Jeg ble litt misunnelig fordi du har strikket "Dånekåpen". Jeg har mønsteret jeg også, men finner ikke garn som jeg tror vil passe.

Og jegeren her i huset har ligget og dratt seg midt i sengen min hele dagen. Men hun er flink til å fange mus sånn ellers. :)

Ha en flott helg.

Marita sa...

Katta vår er en durkdrevet jeger også, men for tiden er han inne med krave på og han leeeeeengter ut. Ser jo pip-pipen rett utenfor her jo.

linsky sa...

Katter er jegere ja! :-)

Henny sa...

Sådan nogle jægere har jeg også.

Living next to me sa...

jeg har også 4 sånne jegere, flott hvit jeger , håper det ble musestek .
Og god helg F

Hobbygåsa sa...

Nydelig jeger og flott løsning! Hehe, ja jeg hører gjerne en historie om stasjon og bil, noe sier meg at den bør høres :-) Kos deg videre med helgen!

Anne-Lie sa...

Funderar på om det blev en lyckad jakt;-))

Kathrine 'Glimt' sa...

søt jeger ;)

TorAa sa...

Denne løsningen simpelthen liker jeg meget godt.
Katter er skikkelig jegere.

--- og vi fikk 6 kattunger natt til mandag.
http://toraa.blogspot.com