torsdag 26. november 2009

Pulsvarmere til besvær

Fikk se hos garndamen etpar superenkle pulsvarmere, strikket i 1 nøste Sandnes Alpakka og pinner 4. Lagt opp 44 masker og strikket 3 omg rett / 3 omg rett til garnet var slutt. Det var kjempegode på og jeg kom på at jeg hadde nesten et helt restenøste fra mitt første strikkprosjekt i nyere strikketid. La fredig opp og strikket i veg, prøvde og NEI! jeg skulle ikke ha 1 pulsvarmer og foldede hender. Rekte opp og forsøkte meg fram. På det 5. forsøket ble det klaff; 36 m og pinne 4. 

Her med en enkel halsvarmer i Eskimo ( 19 m, 2 r og 2 vr, 2 knapphull e 3 cm over 2 m og strikk/fell når garnet er slutt. 2 tøffe knapper og rynk litt sammen i enden ved isying knappene).

5 kommentarer:

Hobbygåsa sa...

God du fikk det til, for dette ble jo lekkert! Du-jeg har slettet kommentaren du la igjen i min blogg hvor du la igjen mailadressen din. Tenkte det var greit å ikke ha adressen liggende der :-)

Maret sa...

Så flott da, og heilt sikkert varmt og godt.
Sette på forrige innlegg kunne eg tenke meg å kopiere..

Ha ein fin kveld.

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine pulsvarmere.Nydelige farger.Du er kjempe flink.Ha en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil..

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Kjempefine ble de jo da. Godt og varmt. Sitter med noen DSA-garn på meg nå. Har blitt avhengig av pulsvarmere og det er blogginga som har skylda :)
Snakkes :D

Røsslyng sa...

Pulsvarmerne ble jo bra til slutt og fargene i halsvarmeren var nydelige
Ha en trivelig helg!