torsdag 19. november 2009

Novembersokker

eller
Det varmer bedre med ei rose under foten enn i hånda


Oppgaven var ; I November er det flerfargetmønster som står på planen, det vil da si at sokkene dine skal ha et mønster med minst 2 forskjellige farger og mønsteret skal ikke være vanlige striper.



Da ble det Kongroa's Rosesokker, mønster her bl.a, og min egen vri som kom til  undervegs. De er de første "russelester/sokker" jeg har strikket og flere blir det nok for det var gøy. Gammel mønsterstrikkings erfaring dukket opp igjen også. 
Strikket i Perfect på pinne 3, 5 str 11-14 år (passer ca str 38+) og striper under foten fram til siste blomsten. Nå er tråder festet,  de er beundret og nyvasket. Klare til å gis bort, derfor navnet.

9 kommentarer:

Tovepia sa...

Disse russe-sokkene er skikkelig flotte, og fine farger hos deg;) Har ikke prøvd dem selv, men har lyst når pinnene blir ledige;)
God helg og klem;)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så flotte! Gode og varme også i dobbelt garn. Nydelige farger. Heldig mottaker :)

Tussi sa...

Fine sokker i fine farger.

Rekkehuset sa...

Så fine sokker! Fine farger også:-) Riktig god helg, hjertelig hilsen Hanne.

Anonym sa...

Hei.Så snill du er som jir bort slike fine sokker.Kjempe fine fine farger og mønster.Så flink du er.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil..

Bestemor Drillo sa...

Er innom for å ønske God Helg!
Det ligger en Award til deg på bloggen min;)

Timotei sa...

Å, så fine og forseggjorte sokker!

Røsslyng sa...

Heisann og takkfor hilsen i bloggen min :)
Utrolig flotte sokker du har strikket og herlig fargekombinasjon
Ha en finfin helg videre!

Solveig sa...

Skikkelig fine sokker du har laget. Likte godt fargesammensetningen du har brukt. Mht. pulsvarmerene du spurte om hos meg - de er ca. 12cm lange vil jeg anta. Og mine er strikket på p.nr. 3 i garntykkelse som Smart f.eks. så de er ganske stramme og ser veldig smale ut før man tar dem på. Tror derfor de skal sitte godt. Men det avhenger jo av hvor løst/fast man strikker.