fredag 13. november 2009

Ukas bokstav er H

I min umiddelbare nærhet er det masse som kan brukes på bokstaven H, men siden en i denne verden skal være veldig forsiktig lar jeg det forbli en Hemmelighet.
H'en jeg viser er nabo med G'en jeg viste sist uke, ikke bare i alfabetet.


- fra villhest til tamhest
En villhest står alltid med "ansiktet" mot vinden når det blåser, og lar vinden stryke med håra. Tamhesten stiller seg akkurat motsatt, og lar vinden blåse inn/mot håra og blir avkjølt/kald
barnelærdom fra min far   


27 kommentarer:

Helle K. sa...

Sjovt og anderledes indlæg - og lærerigt :) Jeg vidste ikke det om heste, at de vender sig forskelligt.

Mira sa...

Kjekt at du ville vere med i konkurransen min.
Mye fint håndarbeid hos deg,Ja.Fine katter, Men før og etterbilde? Blei den svarte spraya kvit eller? Hehe.Eg har vist sett for mange furumøbler bli kvite innlegg nå!
Ønsker deg ei god helg.
Klem fra Mira.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Artig vri, hehe.

Kjeldstad'n 28 sier jeg ja takk til! Såframt vær og helse holder, som vi gamle sier;) Spennende!

Anonym sa...

Hei.Kjempe fin hest...Virkelig nydelig.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil

Tino sa...

Artig vri på H, nå lærte jeg noe nytt om hester.

God helg!

Anonym sa...

hmm det har jeg aldri hørt før, enda jeg er oppvokst i stallen. Nå skal jeg jammen sjekke med alle hestene rundt her..
Ha en riktig god helg!

Anonym sa...

Er det virkelig sant? Jeg holder helst litt avstand til hester, jeg.

karna sa...

Heisann, takk for kommentarerer. Flere er overrasket over hva jeg skriver fra min far, MEN vi ser det veldig godt på merra (bildet) vi har nå; kommer det vind så står a med baken mot og etter en ting (=kald) begynner a å løpe i bingen OG vanskelig å få inn. Ha en koselig helg ALLE sammen

Henny sa...

Smuk hest. Heste er bedst på billeder, synes jeg. De forekommer mig lidt skræmmende i virkeligheden.

Lappedamen sa...

Hest er best på avstand sier jeg. Men der er ikke datteren min enig med meg, hun elsker hester og hver onsdag rir hun. Når hun kommer hjem lukter hun hest.

Lise sa...

Den som hadde hatt slike naboer!!Og så lærte jeg noe nytt om hester.Takk for bloggbesøk og kommentar.Og takk for påminnelsen om refleks!Fortsatt god helg.

Living next to me sa...

ja det var nytt , men nå nærmer ikke jeg meg hester frivillig så alt er nytt, men nydelig hest uansett . F.

Strikkebesta sa...

Fint hestebilete - og artig skrive innlegg. Barnelærdommem din vedrørande tam- og villhest var ny lærdom for meg:) God helg!

Madame sa...

Et rigtig dejligt indlæg - det var spændende at læse om forskellen på tamhesten og vildhesten :-)
God weekend til dig!

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar.
Jamen så blev jeg så klog - tak for det. Min egen hest er ligeglad, men det er nok fordi, det er en stålhest !-)

Margrethe sa...

Det er et nydelig bilde av hesten du viser oss. Jeg blir aldri lei av å se på hester, det er flotte dyr.Men de må være på litt avstand fra meg. Tusen takk for hyggelig kommentar il blggen min. Ha en herlig helg.

Marita sa...

Har ikke peiling på hest, men datteren min er såkalt hestegal og bor i stallen (naboens) både sent og tidlig.

Mia sa...

Är det sant, står tamhästen åt fel håll ? Jag har ingen erfarenhet med hästar själv så jag vet ju inte vad jag ska tro ;)

Irene sa...

Jøss, det visste jeg ikke! Artig innlegg!

linsky sa...

Jeg elsker hester! Dette med vinden visste jeg ikke. :)

Mona sa...

Intressant!

Petunia sa...

Flott løsning og du verden hva man kan lære her på ABC'n

Marit Johanne sa...

Nydelig hest, og interresant opplysning!

Evami sa...

Hester er flotte dyr:) SÅ kjekk lærdom,det er så masse en ikke vet:)

Hobbygåsa sa...

Artig :-) Flott bilde og flott H-innlegg!

TorAa sa...

Flotte "hemmelige" bilder.
Resten av min kommentar blir således også ganske så hemmelig;))

---
PS. Beklager jeg er veldig sent ute med kommentaren. H1N1 har jammen tatt på.
Dog - jeg fikk til et kort Hamsun innlegg på hovedbloggen i dag.
Er du kjent med den?
http://toraa.blogspot.com/2009/11/wordless-wednesday-2009-11-18.html

Melusine sa...

Interessant og nytt for meg, men ganske logisk siden villhesten trenger å få luktene i nesen og dermed må stå med ansiktet mot vinden?